4 Ağustos 2009 Salı

DONUYORUZ

maalesef donuyoruz

donerken birde ne goruyorum ORDA BIR KOY VAR UZAKTA
hemen otoban (otoyolmu, autoroutmu) dan cikiyoruz
MONTPEYROUX a giriyoruz PUY-DE-DOME bolgesi AUVERGNE ye bagli
(bu foto alinti)

kucuk bir yerlesim evler birbirinden guzel tas yapilar

sokaklar dar


etrafi sarap bolgesi koy yuksekte kaliyor bu koyun sarap cavi o gun kapaliydi
ne yazik ki yani iyiki...





bu creperie ama crepler bildiginiz creplerden degil crepes de sarrasin adini unundan aliyor
siyah bugdaydan uretilen dogal undan yapiliyor lezzetini anlatmiyorum kiskanirsiniz

icinde patates mantar yumurta peynir daha ne isterseniz hersey konuyor( benimkiler etsiz)


bunlar kus yuvasi cesitleri kapali oldugu icin fazla bilgi alamadim
dogayi koruma ile ilgili bir lokal olsa gerek



buraya cok fazla sanatci yerlesmis birkac acik atelye gordum birde galeri vardi
cok cesitli etkinliklr yapiliyor cokda turistik bir yer tarihi kalesini gormeye, tracking yapmaya
geliyorlar Fransada boyle eski yerleri yasanir kilmak ,genc nufusu orada tutabilmek icin avantajlar sagliyorlar burasi icin bilmiyorum ama zaman zaman boyle anonslar duyuyuruz
bazen bir cicekciye ihtiyac duyduklarinda oraya yerlesecek kisiye dukkan teklif edebiliyorlar
ben internette koyleri kasabalari tanimak icin onlarin belediye sitelerini gezerim hem dogru hem ilginc haberler bulurum
ben o yoldan cikmasaydim (rica ederim dogru) bu ahsaptan yontulmus kediyi goremiyecektim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder